In

Bulan Bahasa Dan Aku

 gambar goyang. T.T

Assalamualaikum,

Masa hari semalam, hari jumaat. Masa ke tiga kawan aku jumpa aku, dia kata Aku, Farahain dengan Puteri kena pergi ke tapak perhimpunan pada masa ketiga. Aku tanya lah pasal apa. pelik bebeno kena pergi tapak perhimpunan. Lepas tu diorang kata Cikgu Zul dengan Cikgu Jun panggil. Aku dah krik2~ sebab tu cikgu BM. Mesti ada lahh tu kena buat apa. Karang kena ber-forum lagi naya je aku..

Bila dah masa ketiga, aku terserempak dengan cikgu zul. Pastu tanya lah nak apa. Pastu Cikgu kata dia nak pergi kelas kejap pastu dia kata 'sajak, sajak.' . Masa tu aku, Farahain dengan Puteri dah dumbfounded.. What....!

Bila dah sampai tapak perhimpunan ada lah lagi 2,3 orang budak lelaki form2 . Pastu, asal kitaorang je perempuan? ceh, Tapi ada juga yang perempuan. 2 chinese dari form 3. Bila cikgu dah sampai, cikgu kata aku kena pantun, farahain gurindam dan puteri syair. Yang lagi 2 orang chinese tu sajak dalam bahasa cina. Tapi puteri tak nak. So, dia ambil poem dalam bahasa Inggeris. So, aku cadangkanlah aisar yang bersyair. hahahaha

Bayangkanlah, kitaorang kena berlatih ditengah panas. Nasib baik pagi kalau tak... terbakar kulit den. Sunburn terus jadi Nana panggang. Habis satu masa tu kitaorang masuk kelas. Tapi kena turun lagi lepas rehat. huhuhu. Bila dah lepas rehat, untuk poem BI, bahasa cina, gurindam dan syair dah dapat text. So, kali ni baru berlatih dengan sungguh2, nak tahu tak, lepas yang senior2 ni berpantun , bersyair,sajak bagai, yang budak2 kecik tu nyanyi. Siap ada gitar tuu... Tapi lagu Tegar tu. me like, what the......


Ini pantun aku. Dua rangkap yang bawah tu. hihihi, adoi.. risau aku, dah lah cikgu kata tak guna mic, so suara aku kena kuat. Cikgu siap warning lagi suruh aku buat ton sikit dan kuatkan suara. uhuk! uhuk! pastu cikgu kata, hari isnin nanti jangan nak MC bagai lah. hello, aku tak penakut okay, cuma nervous tahap kronik. Tapi lagi kesian aisar dengan farahain. Syair dan Gurindam. Tapi aisar syair best. yang farahain masa berlatih suara menggigil. hahahahaha, kesian dia. Cikgu bagi lagu gurindam yang susah.. xD

Anyway, wish us good luck for this monday. I am soooo freaking nervous. I hope that i can do well and throw out my nervousness . Insyaallah and Aminnnn~

wasalam.

Related Articles

0 comments:

Post a Comment

Followers