In

Program MyProdigy Malaysia


Assalamualaikum,

Haritu, masa hari Rabu ada program kat sekolah.Program Myprodigy, dari jam 8 pagi hingga 2 petang, duduk dekat makmal fizik sampai lebam. Why must physic's lab??? huhuhu~ okay, i know sebab lepas tu ada masa fizik. huhuhu~ our physic's teacher always bersemangat nak mengajar sampai kadang2 kelajuan dia bercakap tu sampai aku tak dapat pick up. Dah lah aku jenis slow aje. tapi its okay. i'll try my best!


Ni lah makmal fizik. banyangkanlah semua makmal dekat sekolah guna kerusi yang tinggi tu. Sakit pinggang aku tak terkira. Korang carilah aku yang tersembunyi. baju warna pink, tudung warna hitam. hahaha~ Yang mengendalikan kelas kitaorang, ialah Captain a.k.a En. Jaziri Alkaf. Actually, at first kitaorang tak tahu langsung yang dia sebenarnya melayu sampai dia tulis nama dia kat whiteboard barulah kitaorang macam 'lah... ye ke?' hihihi, muka dia sebijik sejibon macam orang cina dan cara dia cakap pun. and aku buatlah kesimpulan maybe mix kot..

Mula-mula aku takutlah juga program ni kena belajar dari pagi sampai tengahari. Mesti lah ada tanya soalan bagai dan aku bukannya bawa buku pun. Aku bawa buku fizik je. Sekali, lah.. dia macam something about psycology lah kot.

program ni kan aku dapat tahu aku pengguna otak bahagian mana. aku pengguna right and upper brain. Characteristic aku banyak dan terlampau banyak kearah arts dan creative. antara pilihan kerja yang sesuai dengan aku pun macam gitu.Yang penceramah program ni ada juga kak Imelda yang master chef tu... hihihi.

tengok gambar je lah..

Dut dan Farahain. wahahaha~

Tulah Captain. sebijik macam orang cina kan?

Ni kelas kitaorang dengan captain. Setelah ditolak dan ditarik, gambar dari kiri.. Dut, aku dan Ika kena duduk depan. dekat atas kerusi. hohoho~

Gambar ni kan telah membuatkan aku gelak bukan setakat berguling2 dah. hahaha, kelakar gila. banyak2 style posing. posing dut paling lawak. Asal dia garu kepala? hahaha~ serious lawak. Kat dalam pic ni ada Kak Imelda. hihi

Program ni memang membantu aku. Lepas ni aku tak akan study dengan hanya membaca dan dengar cikgu cakap tapi dengan menulis nota. Kelemahan aku yang aku dapat ialah aku tak cepat dapat tangkap apa yang diajar dengan hanya mendengar. hoho~ paling aku terer dengan menulis dan buat eksperiment. sesuatu yang melibatkan pergerakan fizikal. something like that laa~

wasalam,

Related Articles

0 comments:

Post a Comment

Followers